Veckans strategi

Låt din NollPointsmat hjälpa dig

Läs Veckans strategi som PDF här.

Med programmet PersonligaPoints är din NollPointslista anpassad efter mat du äter ofta (och din budget justeras därefter) så att du kan äta den NollPointsmat som är viktigast för dig. Så om du låt säga inte äter ägg ofta har du antingen en annan NollPointsmat på din lista eller en större budget för att programmet ska fungera för dig! Oavsett vad som finns på din anpassade lista så är din NollPointsmat ett “go-to-val” som du kan äta utan att behöva mäta eller väga (och fortfarande gå ner i vikt).

Vad finns med på NollPointslistan?

När du svarat på frågeformuläret i WW-appen om vilken mat du tycker om kommer du att få en personlig lista med NollPointsmat från dessa kategorier:

  • Bönor, ärter & linser
  • ​Fullkornsris, quinoa & matgryn
  • Kyckling- & kalkonbröstfilé
  • Majs & popcorn (poppade utan fett)
  • Ägg
  • Fisk & skaldjur
  • Frukt & bär
  • Havregryn & andra gryn
  • Lättyoghurt, -kvarg & -cottage cheese (naturell)
  • Potatis & stärkelserika grönsaker
  • Fullkornspasta & bönpasta
  • Tofu, tempeh & quorn
  • Avokado (NY)

Du hittar hela NollPointslistan här

Du hittar mer information om vårt program PersonligaPoints här.