Veckans tema

Lev WW ViktVäktarna

Det har ingen betydelse om du är ny (välkommen!) eller varit medlem en tid, det är alltid värdefullt att ibland gå tillbaka till grunderna i programmet.

Oavsett ditt mål, vem du är och var du är på resan kan WW FlexTM hjälpa dig att komma dit du vill vara. Våra tre delar i programmet; mat, motion och mindset – är alla viktiga för att vägleda dig till att äta hälsosammare, hitta motionsglädjen, och ändra ditt tankesätt så att du kan skapa hälsosamma vanor för resten av livet.

Tips! Ny medlem? Du hittar extra mycket tips på Min Dag i appen och du får anpassade artiklar för att hjälpa dig under din första tid.

Utnyttja flexibiliteten

Du har säkert uppmärksammat att ingenting är förbjudet när du följer WW Flex. Det finns inte heller något som du måste äta, du väljer helt enkelt själv vad som ska finnas på din meny. Det här gör programmet realistiskt och enkelt att följa.

All mat och dryck har ett SmartPointsvärde och du väljer hur du vill använda din dagliga SmartPointsbudget och när du ska använda din Veckobonus. Dessutom kan du spara upp till 4 oanvända SmartPoints varje dag som automatiskt läggs till din Veckobonus för att du ska få ännu mer flexibilitet. (Kom bara ihåg att njuta av dem samma vecka som du fick dem; din veckobonus sparas inte till nästa vecka).

NollPointsmat

När du väljer vilken mat du vill äta uppmuntrar vi dig att välja mat som har en lägre andel mättat fett och tillsatt socker och en högre andel protein genom att de har ett lägre SmartPointsvärde. Om du väljer den här maten räcker din budget längre!

Utöver det finns det också över 200 livsmedel med 0 SmartPoints, det vi kallar NollPointsmat. Det är livsmedel som bör ligga till grund för att äta hälsosamt, och det är inte bara kål eller morötter vi pratar om. Ägg, fisk och skaldjur, kycklingbröstfilé, bönor, tofu, naturell lättyoghurt, frukt och de flesta grönsaker – är alla gratis! Det innebär att även de dagar som inte gick som planerat, kan du äta en mättande middag utan att gå över din budget. Du kommer dessutom att spara tid eftersom du inte behöver väga, mäta eller räkna den här maten.

Du hittar hela listan med NollPointsmat här

Tips! Hitta mängder med måltidsförslag genom att söka bland våra tusentals recept.

Hitta motionsglädjen

Vad känns bra för dig? Trädgårdsarbete? Springa? Yoga? Du väljer själv hur du vill vara mer aktiv. Vår filosofi när det gäller träning är enkel, om du gillar det du gör, är det mer sannolikt att du fortsätter med det.

När du rör på dig tjänar du AktivitetsPoints baserat på vårt nu allra mest personliga system för aktivitet, som tar hänsyn till din ålder, kön, längd och vikt. Du får också ett personligt aktivitetsmål att sträva mot.

All aktivitet ger dig AktivitetsPoints och ger dig både hälsofördelar och bättre välmående. Vissa aktiviteter gör dock mer för din hälsa och kommer därför ge dig fler AktivitetsPoints. Det är styrketräning och högintensiv träning, som löpning, Zumba eller spinning.

Hjälpsamma tankar

Att leva hälsosammare och förbättra ditt välmående grundar sig i att äta bättre och röra dig mer – men också genom att ha rätt tankesätt. Hur du tänker spelar stor roll på din resa; våra tekniker kan hjälpa dig att tackla utmaningar, vända nederlag till möjligheter och att hålla dig fokuserad på dina mål.

Testa vår övning 3 bra saker för att hjälpa dig att fokusera på de bra sakerna i livet, skapa ett mer optimistiskt synsätt och att till och med bli gladare.

 

Tips! Du behöver inte lära dig allt på en gång, testa nya recept varje dag eller börja med en aktivitet du inte är redo för. Du har påbörjat en livslång resa, och du vill att det ska vara hållbart. Ta en dag i taget – du fixar det här!

När du vill läsa mer, gå till Om programmet