Framgångshistorier

mittWW+ hjälper Charlotte att fokusera på det positiva

- Jag märker hur det förändrar mitt tankemönster till det positiva.

När Charlotte såg hur hennes syster, som är helt ointresserad av teknik, lyckades hantera appen och ändra sin livsstil, så bestämde hon sig för att ge WW ViktVäktarna en chans.

- Särskilt övertygad blev jag när jag kunde se skillnaden i mindset och hela den mentala biten. Jag är dessutom rätt bekväm av mig. Men det är ju bättre att scrolla runt i appen än på allt annat man annars håller på med i telefonen!

När hon nu kommit en bit på vägen (-5,5 kg) ångrar hon ingenting.

- Det bästa med WW ViktVäktarna är att det handlar om hela livsstilen. Jag kan se ett mönster av hur allt hänger ihop.

Mer fokus på det positiva

När Charlotte gick med i pilotgruppen och fick testa de nya verktygen i appen blev detta ännu tydligare för henne.

- Med “Veckans Check-in” så kan jag tydligt se vad som har funkat och inte funkat veckan innan. Om jag till exempel har haft planeringstid på jobbet eller något annat som avviker från det vanliga schemat så är det lätt att det spårar ur lite grann.

Som användare uppmanas du att välja max tre saker att fokusera på under kommande vecka. Appen tar fram fem förslag att välja bland.

- Den funktionen gör att jag kan ha bättre fokus på några få saker istället för allt. Om en av dessa är träning till exempel, så väljer jag att testa två nya träningsverktyg. Om jag ser att sömnen har blivit eftersatt under veckan så väljer jag att fokusera på att lägga mig tidigare kommande kvällar.

En insikt som Charlotte fått är att man med “Veckans check-in” fokuserar på det positiva. Och på allt som hänt under förra veckan, inte bara vägning.

- Jag märker hur det förändrar mitt tankemönster till det positiva. Dessutom inser jag att allt handlar om hur jag hanterar saker och ting, det har inte med min omgivning att göra.

Charlotte, nu & då
Charlotte nu
Charlotte då
Mindsetövningar hjälpsamma vid läggdags

De guidade mindsetövningarna tycker Charlotte särskilt mycket om för att de är så korta.

- Jag tror det är nödvändigt i det stressade samhälle vi lever i. Det korta formatet gör att det blir av. För mig funkar de bäst på kvällen, precis innan jag lägger mig.

Charlotte känner extra mycket för övningen “Mitt Varför”.

- Som kvinna är det lätt att man fastnar i tankespår om vikthets och idealvikt. Men det är ju inte därför jag har valt att gå ner i vikt. Jag vill ju bli av med det osunda matbeteendet, få bättre helhetshälsa och må bra hela jag. Övningen “Mitt varför” påminner mig helt enkelt om varför jag gör detta.

Första hjälpen mot idétorka vid spisen

Charlotte gillar även verktyget “Vad har du hemma?”, där du som medlem får hjälp med matinspiration och recept utifrån vad du redan har hemma i kyl, frys och skafferi.

- Det är smidigt när man har idétorka och kanske börjar tröttna på att laga liknande rätter vecka ut och vecka in. Det har framför allt blivit en hel del mellanmål som smoothies och bananplättar - så smart och enkelt ju!

Positivt chockad av hälsocheck

När Charlotte fyllde i frågeformuläret till Hälsochecken så blev hon riktigt förvånad när hon i slutet fick se översikten.

- Ja, nästan chockad faktiskt! Åt det positiva hållet. Det var inte så illa som förväntat. Jag trodde resultatet skulle bli sämre när det gäller aktivitet eftersom jag inte tränar så mycket. Med allting sammantaget, fotboll två gånger i veckan och många steg på jobbet, blev det trots allt en hel del.

Nu från 45 kr/vecka.
Välj medlemskap:

Digital

Du gör hälsoresan på egen hand med hjälp av vår hyllade app
(från 45 kr/vecka).

Coach + Digital

Du deltar i workshops med coach samt får tillgång till vår app
(från 92 kr/vecka).