Veckans tema

Njut av flexibiliteten!

Du behöver inte räkna, väga eller registrera NollPointsmaten samtidigt som ger dig många fler möjligheter med programmet!

All mat är tillåten med WW FlexTM . Men visste du att det finns mer än 200 livsmedel som du kan äta för 0 SmartPoints®, s k NollPointsmat? NollPointsmaten utgör grunden i en hälsosam kost och ger dig mer frihet att äta all mat du gillar. Och det fungerar: I en studie av WW Flex gick deltagarna inte bara ner i vikt, de kände även mindre hunger och mindre sug.

Tillsammans med all frukt och de flesta grönsaker, ingår bland annat kycklingbröstfilé, ägg, fisk och skaldjur, bönor, tofu och naturell lättyoghurt. Det här är mat som kan vara en bra bas för en god måltid och den kan kombineras på många olika sätt tillsammans med mat som har ett SmartPointsvärde. Genom att äta varierat och välja både mat som är 0 SmartPoints och de som har ett värde, blir WW Flex hållbart och kan enkelt passa in i ditt liv.

Använd NollPointsmaten klokt

Det finns olika sätt att använda sig av NollPointsmaten. Här går vi igenom tre av dem.

1. Som bas i dina måltider.

Börja med någon NollPointsmat som huvudingrediens. Lägg sedan till andra ingredienser både annan NollPointsmat och mat med SmartPointsvärde. Resultatet blir måltider med lågt SmartPointsvärde! 

2. För att klara dagen.

Om dina dagliga SmartPoints börjar ta slut kan du välja NollPointsmat till dina måltider och mellanmål resten av dagen och på så sätt ändå hålla dig inom din budget. Här får du förslag på rätter med få SmartPoints. 

3. Spara SmartPoints.

Välj i första hand NollPointsmat till frukost och lunch för att ha fler SmartPoints till middagen. Är du bortbjuden i veckan? Spara upp till 4 SmartPoints dagligen för att utöka din Veckobonus.