Så fungerar PersonligaPoints

Du hittar Veckans strategi som PDF här.Kalorier har betydelse, men att enbart fokusera på kalorier hjälper dig inte att nå dina mål. Och det är det som gör vårt nya program ännu mer framstående. Programmet guidar dig till mat som har ett högre innehåll av fibrer, protein och omättade fetter och lägre innehåll av tillsatt socker och mättade fetter. Du får helt enkelt hjälp att etablera hälsosamma matvanor - och WW-appen sköter allt räknande åt dig.

Hur skiljer sig PersonligaPoints från SmartPoints?

Grunderna i programmet

All mat har PersonligaPoints-värden. Det är ibland omöjligt att med bara en blick avgöra vilken mat som är mer näringsrik. Ett livsmedels PersonligaPoints-värde guidar dig och det hjälper dig att hålla dig på banan.

Du kan äta all mat oavsett dess PersonligaPoints-värde. Bara för att ett livsmedel har ett högre Pointsvärde betyder det inte att det är “dåligt”. Att ha ett hälsosamt ätmönster innebär att man balanserar upp mat och måltider som har ett högre Pointsvärde med mat och måltider som har ett lägre Pointsvärde.

Du har en budget med PersonligaPoints. Spendera hela eller spara lite av den. Den är utformad för att ge dig flexibilitet. Budgeten består av…

Du kan ÖKA din PersonligaPointsbudget. Skapa hälsosamma vanor och tjäna Points genom att välja vatten, äta icke-stärkelserika grönsaker, och röra dig mer. Det är OK att äta mer eller mindre än din dagliga budget. Det är här du har din Veckobonus till hjälp och möjligheten att spara Points.

Är du nyfiken på PersonligaPoints-värden i din favoritmat? Gå in i WW-appen och sök upp maten eller använd streckkodsläsaren.

Du hittar Månadens tema om PersonligaPoints här.