[{"type":"span","children":[{"text":"Lär dig mer"}]}]

Ett program anpassat för dig!

PersonligaPoints™ hjälper dig att gå ner i vikt samtidigt som du äter maten du älskar och lever livet fullt ut.
Mat

Snabba måltider

En av de vanligaste frågorna vi ställer oss är ”Vad ska vi äta ikväll?”.
Publicerad 21 augusti 2019

Under hektiska vardagskvällar kan det vara bra att ha en bank av snabba och välsmakande recept som passar in i din PersonligaPoints®budget.

ATT GÖRA


Förbered dig för att fixa snabba måltider:


1. Leta upp snabba recept. I WW appen under Utforska recept hittar du en kategori som heter Snabba recept. Recepten här tar max 30 minuter att laga.

2. Köp hem ingredienser som kan kombineras. Tänk pasta, matgryner, konserverade tomater, bönor och tonfisk plus kryddor, vinäger och olja för att smaksätta maten.


3. Ha viktiga måltidsbyggstenar i kyl och frys. Det innebär t ex lök, vitlök, kål, morötter och andra rotfrukter som håller länge i kylen. I frysen kan du förvara ärtor, broccoli, haricots verts, kycklingfilé och fiskfilé.


4. Förbered för flera måltider samtidigt. Ett tips är att du lagar flera rätter en dag i veckan och förvarar i kylen (eller fryser in). Ett annat alternativ är att förbereda en del av matlagningen genom att skära upp grönsaker till veckans sallader och wok, koka upp en stor omgång pasta och steka flera kycklingfiléer samtidigt. Då har du basen klar när du ska fixa dina måltider under veckan.


5. Om du hellre lagar mat regelbundet under veckan, gör lite extra så att du har rester till en eller ett par dagar.