7 tips för hur du lyckas med vårt nya program PersonligaPoints™

Vi delar med oss av våra bästa tips - så du kan fokusera på att få en bra start på programmet.

Vi är så glada att du vill ha tips om vårt NYA program PersonligaPoints, vårt mest personliga program någonsin där ingen plan är den andra lik. Nu kör vi!

1. Alla har en egen plan med olika NollPointsmat

Alla har en unik NollPointslista och den ena planen är inte den andra lik! När du blir medlem får du besvara ett frågeformulär så att vi kan skapa din unika PersonligaPoints-budget och anpassade lista med NollPointsmat som du gillar och inte vill leva utan. Vissa av våra medlemmar har avokado, popcorn och fisk på sin lista, medan andra bara har frukt och icke stärkelserika grönsaker. Din plan är utformad för att passa din livsstil och är personligare än någonsin.

Du hittar enkelt din NollPointslista i navigationsmenyn appen.

‎2. Du kan ändra din plan när du vill

Vill du göra PersonligaPoints till den perfekta planen för dig? Du kan göra om frågeformuläret när du vill. Det är utformat efter dig och din livsstil, baserat på en formel som gör att du kommer gå ner i vikt, nå dina mål och leva ditt bästa liv under tiden. Maten du tycker om att äta spelar en viktig roll när vi tar fram just din plan.

Tricket är att hitta en bra balans mellan din NollPointsmat och dina dagliga Points.

Vill du ändra din NollPointslista? Det kan du göra när du vill i WW-appen under din profil - Kugghjulet - Program - Inställningar för NollPointsmat. Våra kostexperter rekommenderar att du provar din plan i minst en vecka innan du ändrar den eftersom det tar ett tag att komma in i ett nytt program. Kom ihåg att när du ändrar din NollPointsmat kan även din Pointsbudget ändras.

3. Skapa hälsosamma vanor och öka din budget

Vi vill uppmuntra dig att skapa hälsosamma vanor som hjälper dig att gå ner i vikt.

Forskning visar att vi blir mer motiverade att göra något om vi får direkt respons på det vi gjort. Att äta grönsaker (som är fyllda med fibrer som håller dig mätt längre), dricka vatten (istället för juice, läsk etc) och vara aktiv är vanor som är bra för dig. Genom att du adderar Points när du gör dessa vanor får du en positiv respons på ditt beteende och blir på så sätt motiverad att fortsätta med vanan.

Läs mer om att addera Points här.

4. Få ditt Pointsvärde för våra kokboksrecept

Du kan hitta ditt PersonligaPointsvärde för recept från våra tidigare kokböcker genom att scanna QR-koden som finns intill receptet. Då får du automatiskt ditt unika Pointsvärde. Om det inte finns någon kod bredvid receptet, kan du enkelt söka efter det i WW-appen.

5. Fibrer, tillsatt socker och omättat fett är nu en del i vår formel

Vi har uppdaterat vår Pointsformel baserat på den senaste forskningen inom kost och nutrition. Nu tar vi även hänsyn till fibrer, omättade fetter och tillsatt socker. Vi tar en titt på detta:

🍭 Tillsatt socker

Vilken typ av socker du äter spelar roll för din hälsa. Mat som innehåller tillsatt socker kan ha en negativ påverkan på dn hälsa och viktminskning. Vår nya formel hjälper dig att göra hälsosamma val.

🍞 Fibrer

Livsmedel som är rika på fibrer hjälper dig att hålla dig mätt längre. Forskning visar också att fibrer är bra för blodfetterna och ger lägre risk för hjärt- och kärlsjukdomar och diabetes.

🥑 Omättade fetter

Livsmedel som avokado, vissa fisksorter, nötter och olja innehåller omättade fetter och har en positiv påverkan på din hälsa. Vi vill uppmuntra dig att välja denna typ av livsmedel och därför har de lägre antal Points i det vårt nya program.

6. Din hälsosamma zon

Din hälsosamma zon fungerar som en guidning till att visa hur din budget kan vara lite flexibel. Du får en notering i en kalender för varje dag du har hållit dig inom eller nära din budget. Intervallet är -8 till +10

Exempel: Om du har 22 dagliga Points så får du en blå ikon om du registrerar allt mellan 14 och 32 Points. Din hälsosamma zon utgår från dina dagliga Points, utan tillägg av adderade Points.

7. Gå med i vårt Community för att få inspiration och tips

Gå med i grupperna Fråga om PersonligaPoints. Här svarar vi på dina frågor och du kan även dela dina egna erfarenheter och tips som rör nya PersonligaPoints.

Och glöm inte, vi finns här och hejar på dig!