Du lägger till Points® utan att gå upp i vikt – så här fungerar det

Kontentan är detta: Du kommer aldrig att addera mer än du förbränner. (Nu blir det vetenskapligt!)

Fråga: Vem här tycker att det låter för bra för att vara sant att lägga till Points på att äta? Eller att det kanske – bara kanske – inte fungerar?

Det är okej att sträcka upp handen.

Men innan du gör det vill vi berätta en sak du kanske inte vet: Även om det är nytt att addera Points till din budget när det handlar om viktminskning så är det en beprövad metod inom området beteendeförändringar.

Du lägger till PersonligaPoints™ som positiv förstärkning för att du ser till att röra på dig mer under dagen, byter ut sötade drycker mot vatten och tar för vana att äta fiberrika grönsaker. Så de PersonligaPoints du tjänar ligger dig inte till last, utan befäster val som får dig att mår bra, eller hur?

Det låter bra...(Men seriöst, kommer jag att gå upp i vikt?)

Nej. Här är två skäl till det:

1. Din PersonligaPoints-budget har redan justerats.

Vår nya formel skapar ett program – än en gång, bara för dig – baserat på din ämnesomsättning och dina mål. Men här är den viktigaste delen: Den skapade ett program som ser till att du får dina Points per dag och vecka, din NollPointsmat och dina adderade Points, och ändå går ner i vikt.

Den där sista biten tål att upprepas: Ditt program ser till att du får dina Points per dag och vecka, din NollPointsmat och dina tillagda Points, och ändå går ner i vikt.

2. Du lägger bara till under hälften av det du förbränner genom aktivitet.

Du kan tryggt samla ihop Points genom att röra mer på dig, för vi har redan gjort alla beräkningar. Antalet Points du adderar är specifikt anpassat till dig, baserat på din ålder, längd, vikt, kön, samt vilken typ av aktivitet du gör och hur länge.

Och glöm inte – du bygger hälsosamma vanor

Att lägga till Points till din budget fokuserar din uppmärksamhet på vardagsbeteenden som förbättrar din generella hälsa. Det får dessa beteenden att kännas som något du vill göra, snarare än något du måste göra. Snart kommer det att kännas helt naturligt att slänga i extra grönsaker i dina måltider, ta en snabb promenad efter jobbet och fylla på din vattenflaska varje gång du går till köket!