Bästa snacksen för träningsväskan!
Mat

Bästa snacksen för träningsväskan!

Hungern kan slå till plötsligt och ofta rasar energin i botten just när det är dags för en sväng till gymmet. Låt inte detta sätta din värdefulla motionstid på spel - var alltid redo med smarta snacks i träningsväskan!

Nötiga bars. Rosta ca 200 g blandade hela nötter/mandlar, t ex cashew, valnötter, hasselnötter och mandlar i en torr, het stekpanna. Hacka dem grovt. Kärna ur och mixa ca 25 färska dadlar till en smet. Blanda med nöthacket och tryck ut på smörpapper. Låt stelna i kylen och skär i lagom stora bars. Slå in i smörpapper och förvara i kylen.

Kokt ägg. Visste du att ett kokt ägg med skal kan förvaras i kylen upp till 7 dagar? Koka tre-fyra stycken i början av veckan. Förvara i kyl. Stoppa ner ett i träningsväskan innan du går på morgonen.

Fruktburk med keso. Skär frukten i bitar på morgonen och lägg i en burk med tättslutande lock, gärna en glasburk. Klicka på keso och några favoritnötter. Detta behöver såklart förvaras i kyl under dagen, men är smidigt att slänga ner i träningsväskan innan du ger dig av mot träningspasset!

Bananplättar med jordnötssmör. Mosa 1 banan och vispa ihop med 2 ägg. Stek till plättar i lite rapsolja och smör. Låt svalna helt. Bred på jordnötssmör och lägg ihop två och två. Frys in i smörpapper. Tinar upp i lagom tid till att energin dippar!

Grönsaksgodis med favoritfrön. Lägg lagom bitar av morötter, selleri och hela cocktailtomater samt en näve rostade pumpafrön i en liten burk. Som plockgodis fast av den bättre sorten!