Framgångshistorier

Nu ser jag att det är jag i spegeln igen!

Frida, -18 kg

 

När Frida träffade sin man kom de 10 “sambokilona” snabbt. Sedan graviditeterna med ett par års mellanrum. Mellan första och andra barnet hann hon inte gå ner alla kilon innan det var dags igen. Så när hon fick sitt andra barn vägde hon 113 kg!


Trött på sig själv

 

- Allt blir jobbigt när man är stor. Jag orkade inte åka pulka med min dotter, jag kom inte i termobyxorna och flåset satt alltid i halsen. Jag var så trött på mig själv och att vara fast i en kropp som inte var min!

Frida, som är en nyfiken person, hade testat flera andra dieter. LCHF passade inte henne alls, och i den typiska fitnessdieten hon provade var det bara konstig mat. Men sen hittade hon en amerikansk tjej på instagram som var med i ViktVäktarna.

- Jag plöjde hela hennes flöde. Hon la ut bilder på hur maten ser ut, hur hon såg ut före och efter, och annat som inspirerade mig. En dag tänkte jag: “Kan hon så kan jag!”

Samma kväll gick hon med i ViktVäktarna.

Nu ser jag att det är jag i spegeln igen!
Nu ser jag att det är jag i spegeln igen!
"Nu ser jag att det är jag i spegeln igen!"
Frida, -18 kg

Planering är nyckeln till Fridas framgång!

 

Den största och mest avgörande förändringen som Frida har gjort är att börja planera.

- Jag insåg att jag inte kunde äta på känsla längre. Jag måste ha en plan för hur dagen ska se ut. Visst kan jag äta ute någon gång i veckan men det är först nu när jag har kontroll över mitt intag och mina kilon.

En annan stor förändring för Frida är att röra på sig. Det måste inte alltid innebära tuffa träningspass. Promenader kommer hon långt med.

- Jag har även skaffat ett löpband som jag har framför tv:n. Får jag underhållning medan jag tränar så är det ju ren njutning!

Men inte minst så har omgivningen betytt mycket för Frida. Familjen och vännerna var ett stort stöd.

 

Utmaning att göra bättre val

 

Det svåraste för Frida har varit att ändra sitt beteende.

- Man måste man verkligen stanna upp och tänka nytt. Inte bara göra saker per automatik. Man måste vara aktiv, planera, skriva ner, tänka och utvärdera. Men tack vare det så har jag lyckats. Till slut gjorde jag bättre val!


Fridas bästa tips!

 

Nedskrivna mål. Och som inte har med viktsiffran att göra! Sätt upp mål för vad du vill uppnå. Till exempel kunna bära vigselringar igen!
Förbjud ingenting men tänk på portionsstorleken. Gör bättre val helt enkelt.
Se till att det bara finns bra mat hemma. Är du en sockerjunkie som jag går det helt enkelt inte att ha sånt hemma!

 


Följ Frida på Instagram, @jarnfrun eller hennes blogg www.jarnfrun.se