Framgångshistorier

Tillsammans går det lättare

Linda, -11,2 kg

Linda och hennes väninna har stöttat och peppat varandra genom hela viktminskningsresan. Nu har de nått målvikt och blivit Guldmedlemmar.

– Det var när jag träffade min väninna och såg att hon hade gått ner i vikt som jag blev inspirerad att börja. Så veckan efter hängde jag med henne till ViktVäktarna. Det var lättare att ta steget då!

Stöd på olika sätt

Förutom väninnan har Linda fått mycket stöd på mötena.

– Det är en fantastisk gemenskap på mötena och Katarina, min coach, är superbra. En riktig glädjespridare som skapar god stämning och bjuder på sig själv.

För att hålla koll har Linda använt sig av appen.

-Appen är ett fantastiskt hjälpmedel som har underlättat viktminskningen.

Receptinspiration

Linda har lärt sig planera veckans måltider, hålla koll och väga maten. Hon äter regelbundet, mer frukt och grönsaker och mindre portioner. För att få inspiration till nya recept har hon haft ViktVäktarnas matkasse.

– Jag kan verkligen rekommendera matkassen. Hela familjen tycker om maten och det är så skönt att få maten hem till dörren. Fläskpannkakan hade vi förmodligen inte provat annars men den har vi gjort om flera gånger!

Våra medlemmar-Linda-före och efter

Vardagsmotion

Innan viktminskningen hade Linda ingen regelbundenhet i sin motion. Linda jobbar som förskollärare och fick  ofta ont i sina knän när hon satt på golvet med barnen. 

– Jag ser till att motionera minst 30 minuter varje dag och försöker komma upp i 10 000 steg. Nu har jag också börjat på gym för att träna upp kondition och styrka. Jag har blivit mer rörlig i kroppen och kan sitta med barnen på golvet utan att knäna tar stryk.

Unnar sig

Linda tycker att det bästa med ViktVäktarna är att man kan äta allt, bara man planerar det inom sin SmartPointsbudget.

– Jag kan unna mig vin på helgen och går ändå ner i vikt. Nu när jag ska hålla vikten släpper jag kontrollen lite mer på helgen och sen tar jag tag i det på måndagen igen. Jag har fått ett annat tänk och en ny livsstil.

Tips

  • Mät dig – om inte vågen visar ner så visar måttbandet att kroppen förändras hela tiden.
  • Gå tillsammans med en vän