Motion

5 sköna sätt att träna i mellandagarna

Att träna i mellandagarna kan kännas motigt. Men soffsittardagarna är förbi, det är dags att samla lite Points… Vi hjälper dig på traven!

1. Träna hemma online

Har du inte provat förr så är mellandagarna ett perfekt tillfälle att se om online-träning är något för dig! Det finns en uppsjö av träningsprogram online och WW ViktVäktarnas samarbete med obé hittar du i WW-appen.


2. Städa hemma

Kanske tänker du att du borde städa i mellandagarna men inte hinner för du ska gå och träna. Eller tvärtom. Grattis! En rejäl storstädning kommer ge såväl svettpärlor i pannan som ett inre lugn. Bonus blir en hel eftermiddag över till annat roligt!

3. Vintersporta

Bor du i en snörik landsände så är saken klar. Bara packa ryggsäcken med lunchmackor och termos, snöra på kängorna eller skridskor och glida iväg. Långfärdsskidor, skridskor eller varför inte spark? Skridskor finns såklart för alla som bor i närheten av en ishall. Kolla upp hur det ser ut där du bor!

4. Utomhusträna

Bara att vistas utomhus de få timmar om dygnet som det är ljust kommer ge effekt för välbefinnandet. Gör på samma sätt som i punkt tre men sök upp en plats där alla i familjen kan roa sig ett par, tre timmar. Kanske ett utegym där både stora och små kan roa sig!


5. Aktivera hela familjen

Lekland, badhus och trampolinparker är också toppen som träning i mellandagarna, i synnerhet de dagar vädret spelar en ett spratt. Trampolinparker och lekland är till för både stora och små.