5 sköna sätt att träna i mellandagarna
Motion

5 sköna sätt att träna i mellandagarna

Att träna i mellandagarna kan kännas motigt. Men soffsittardagarna är förbi, det är dags att samla lite AktivitetsPoints… Vi hjälper dig på traven!

1. Träna hemma online!

 

Har du inte provat förr så är mellandagarna ett perfekt tillfälle att se om online-träning är något för dig! Du kan kombinera ditt medlemskap hos ViktVäktarna med en egen PT Online. Läs mer här. Dessutom kommer din personliga coach peppa dig längs vägen.


2. Städa hemma!

 

Kanske tänker du att du borde städa i mellandagarna men inte hinner för du ska gå och träna. Eller tvärtom. Grattis! En rejäl storstädning kommer ge såväl svettpärlor i pannan som ett inre lugn. Bonus blir en hel eftermiddag över till annat roligt!

 

3. Vintersporta!

 

Bor du i en snörik landsände så är saken klar. Bara packa ryggsäcken med lunchmackor och termos, snöra på kängorna eller skridskor och glida iväg. Långfärdsskidor, skridskor eller varför inte spark? Skridskor finns såklart för alla som bor i närheten av en ishall. Kolla upp hur det ser ut där du bor!

 

4. Utomhusträna!

 

Bara att vistas utomhus de få timmar om dygnet som det är ljust kommer ge effekt för välbefinnandet. Gör på samma sätt som i punkt tre men sök upp en plats där alla i familjen kan roa sig ett par, tre timmar. Utegym till exempel börjar bli allt vanligare i friluftsområden runtom i landet.


5. Aktivera hela familjen!
 

Lekland, badhus och trampolinparker är också toppen som träning i mellandagarna, i synnerhet de dagar vädret spelar en ett spratt. Trampolinparker har börjat poppa upp i storstäder och en del mellanstora städer. Lekland finns det också gott om. Kom ihåg att du ska vara med i leken! Annars räknas det inte som träning...