Ät grönsaker – få fler Points®

Hur går det till? Du utökar din Pointsbudget samtidigt som du skapar hälsosamma vanor. Win-win, tycker vi!

Ja, vi vill ge dig en morot (och en massa andra icke-stärkelserika grönsaker!). För varje portion (2 dl eller ungefär en knytnäve) du äter kan du lägga en extra Point till din dagliga budget, med vårt nya program PersonligaPoints™. Det finns många fördelar med detta.


  • Du håller dig mätt längre. Grönsaker är fiberrika och håller dig därför mätt längre samtidigt som de främjar god hälsa.

  • Du ger kroppen näring. Grönsaker är fulla av vitaminer, mineraler (såsom vitamin C och kalium) och vatten.

  • Du slipper idétorka i köket. Med massor av alternativ på listan kan du variera med nya grönsaker varje dag, så låt fantasin flöda!

  • Du håller budget. Börjar dagens Points ta slut? Fyll på med sådana grönsaker från NollPointslistan.

  • Du får fler Points. Detta tål att upprepas! Du utökar din budget genom att skapa hälsosamma vanor. Så här fungerar det:
1. Cue: This triggers the behavior  Opening the WW app to track your meal and seeing the plus sign + for veggie tracking reminds you to actually eat your veggies.  2. Behavior: The action itself  Eating and tracking a non-starchy veggie  3. Reward: What makes the behavior worth repeating! Earning Points® feels great, which makes you want to keep doing it!


Så fungerar det

Några saker att tänka på angående öka din Pointsbudget.


  • Uppskatta mängden grönsaker du äter. Det spelar ingen roll om de är råa, ugnsbakade, kokta eller stekta. En av fördelarna med grönsaker är att de är fiberrika och därför mättar extra bra. Ät gärna rikligt av dem och regga dem i WW-appen så kommer din budget att öka.

  • När du lagar ett recept ur WW appen adderas Points för grönsaker i receptet automatiskt till i din budget. Om du tillagar och äter något utan ett recept, kan du välja att antingen lägga till för mängden grönsaker genom att trycka på + tecknet i appen eller söka upp grönsakerna i sökfunktionen och se hur dina dagliga Points ökar.


OPTION 1: PASTA DISH ½ cup of spinach + ½ cup of cherry tomatoes = Earns 1 Point; OPTION 2: BIG SALAD 2 cups of lettuce + 1 cup of cukes + 1 cup of cherry tomatoes = Earns 4 Points

När du är redo att fylla din måltidsplanering med icke-stärkelserika grönsaker – ha koll på den långa listan av grönsaker och tänk kreativt!

För ännu mer inspiration, ta en titt på dessa recept med icke stärkelserika grönsaker här!