Nollpointsmat - nu helt nytt med PersonligaPoints!| WW ViktVäktarna

A collection of fruits and vegetables displayed on a table in an artful way.

Vi introducerar din nya NollPointsmat!

Din personliga lista med livsmedel du alltid kan äta utan att räkna av från din budget - Du behöver aldrig gå hungrig!

Om NollPointsmat


Du har påbörjat resan mot vårt NYA program PersonligaPoints™, laddat ner appen och fyllt på kylskåpet. Nu är det dags att äta! Kom ihåg att du kan äta allt med WW ViktVäktarna, och nu har du en personlig NollPointslista som kommer hjälpa dig att få ett sunt ätmönster.

‏‎ ‎

Two WW members cook chicken on a sheet pan together.
Medlemmarna Jessie och Jacqueline har gått ner 27 kg och 25 kg. Medlemmar som följer WW ViktVäktarnas program kan gå ner upp till 1 kg i veckan.

‏‎ ‎

Som i vårt tidigare program SmartPoints™ tittar vi både på kalorier och näringsämne för att skapa ett livsmedels Pointsvärde.

Vår NYA formel tar hänsyn till ännu fler näringsämnen för att vägleda dig mot livsmedel med högre innehåll av omättade fetter, fibrer och protein och med mindre mängd tillsatt socker och mättat fett. NollPointsmat innehåller, som du säkert redan har gissat, noll Points®.

Dessa näringsrika livsmedel är fulla av magert protein, fibrer och hälsosamma fetter, så de kan med fördel användas som bas i dina måltider. De ger förutom färg på din tallrik även mättnadskänsla. De är perfekta som mellanmål och enkla att välja eftersom du inte behöver väga eller mäta dem – oavsett hur många du äter på en dag.‎ ‎

‏‎ ‎ ‎

Upptäck din NollPointsmat

‏‎ ‎

  • Som är framtagen av våra näringsexperter. Detta hjälper oss att förstå vilken mat du älskar och äter ofta.
    ‏‎ ‎
  • Sedan tar vi fram din unika NollPointslista och balanserar den med din nya PersonligaPoints-budget för att säkerställa att du kan äta mat du gillar samtidigt som du går ner i vikt.

Gå med nu

Squash, kale, apples, and grapes.
Ta en titt på NollPointslistan


Kom ihåg: Den ena NollPointslistan kommer inte vara den andra lik - eftersom den är anpassad efter dig!
‏‎ ‎
  • Frukt & bär
  • Fisk & skaldjur
  • Kyckling- & kalkonbröstfilé
  • Tofu, tempeh & quorn
  • Ägg
  • Lättyoghurt, -kvarg & -cottage cheese (naturell)
  • Potatis & stärkelserika grönsaker
  • Majs & popcorn (poppade utan fett)
  • Bönor, ärter & linser
  • Fullkornspasta & bönpasta
  • Fullkornsris, quinoa & matgryn
  • Havregryn & andra gryn
  • Avokado (NY)
  • Grönsaker

Vi svarar på frågor om NollPointsmat

NollPointsmaten är näringsrika livsmedel som du kan se som din "inköpslista" när du handlar, eftersom de ligger till grund för ett hälsosamt sätt att äta. Här finns allt från frukt och grönsaker, till kycklingfilé, fisk och skaldjur, samt fullkornspasta och potatis. De är helt vanlig mat som är lätta att ha hemma.


Om du är orolig över att överäta den här maten eftersom den är noll, här är några råd. Är den här maten i dina vanliga portionsstorlekar. Om du har ägg som NollPointsmat och du brukar äta två till frukost, fortsätt med det. Om du är mer hungrig senare, kan du äta ett till. Du kommer snart att komma fram till vad som är en bra portion för dig. Kom ihåg att äta NollPointsmaten som en bas för att skapa hälsosamma måltider, för att fylla ut dina sallader, omeletter eller mackor mm, eller använd dem som mellanmål för att hålla dig mätt.


NollPointsmat är mat som är speciellt utvalt efter som den är rik på näring, vitaminer och mineraler. På grund av det är det också mat som rekommenderas i nationella (och globala som WHO) kostråd att ätas ofta som en del av ett hälsosamt ätmönster. Dessutom är den god! Det är därför den innehåller allt från frukt och grönsaker och bönor och linser till fullkornspasta och potatis.