Motion
Kom i mellandagsform!
Visst är det lockande att slänga upp benen i soffan, se en film till samtidigt som nötknäckaren går varm och de sista pralinerna och pepparkakorna sköljs ner med påtåren.

Låt inte mellandagarna stjälpa dina nya föresatser om en sund och aktiv livsstil. Nej upp på hästen igen, och fånga den lediga tiden! Det finns flera goda skäl till att till att utnyttja detta avbrott i vardagen:

  • Regelbunden träning stärker immunförsvaret.
  • Vistas vi ute i friska luften mycket minskar risken för förkylningar.
  • Tankar vi in dagsljus får vi bättre sömnkvalitet.

Dessutom får du en paus från släkten som kanske bosatt sig hos dig över jul och nyår!

Du kan också tänka att du tjänar in lite AktivitetsPoints så att du ligger steget före inför nyårsfirandet. Årets första dag kan det ju vara skönt att slippa tänka på träningspass på gymmet.

Så här får du in träning och motion i mellandagslunken:

  • Ta en promenad in till stan och mellandagsrean, bion eller brunchen.
  • Klä på dig och gå ut! Bestäm dig för att vara ute en timme. Står du still börjar du frysa. Rör du på dig känns det snart bättre. Fixa i trädgården, spela bandy eller lek kurragömma med grannbarnen.
  • Ta en frisk och rask promenad, rätt och slätt, tills pulsen stiger och välmåendet strömmar till.
  • Planera in träningspass precis som allt annat i kalendern även under mellandagarna.

Förresten visste du vilken som är den bästa träningen? Den som blir av!