Kom igång med mittWW Blå | Nybörjarguide | WW Sverige

En dag med mittWW - Blå plan

Med mittWW Blå kan du spendera din SmartPoints®-budget på den maten du älskar! Så här kan en dag av mat se ut.

Frukost

 

Birchermüsli med torkade aprikoser och hallon​

 

Birchermüsli - ett annat ord för overnight oats. I denna variant har vi blandat ner torkade aprikoser och mjölk som gör den krämig och lite syrlig. Och så toppar vi den med hallon. 
 
8 SmartPoints per portion

Lunch

 

Omelett med chorizo och salladsost

 

Enkel och god omelett som passar lika bra till lunch som till middag.
 
4 SmartPoints per portion

Mellanmål

 

Smoothiebowl med bär och granatäpple

 

En lyxig bärsmoothie serverad i skål toppad med granatäpple, kokos och kakao.
 
3 SmartPoints per portion

Middag

 

Krispiga tofutacos med coleslaw

 

Så här ska tofu smaka! Krispigt stekta i en massa smarriga kryddor, serverade i tortillabröd tillsammans med en kryddig slaw på två sorters kål och paprika, och så toppat med salladslök, koriander och pressad lime. Detta är smaskens ska ni veta!​

 

7 SmartPoints per portion

Kvällssnacks

 

Grönkålschips med parmesan​

 

Snacksa lite smartare med dessa löjligt goda grönkålschips toppade med parmesan. Grönkålschips är inte bara gott utan också ett smart sätt att lura i eventuella småbarn kål. Ät dem i tv-soffan istället för chips, eller ha dem som topping på sallader, soppor, pastan eller en mustig gryta.​

 

1 SmartPoints per portion

Har du SmartPoints över? Spara dem till nästa dag!

 

Om du har SmartPoints över i slutet av dagen så kommer WW-appen automatiskt att lägga till upp till 4 SmartPoints i din Veckobonus. Du kanske vill använda dem till en hand med nötter, den här smarriga muggkakan eller ett glas vin. Du har flexibiliteten att använda dem när du vill under veckan (t.ex. helgmiddagen).

Vill du veta mer om vårt program mittWW?