Motion

5 anledningar till att börja lunchträna

Få en mer produktiv dag, minska stress och ta vara på dagsljuset. Det finns flera fördelar med att börja träna på lunchen.

Under de mörka månaderna är det viktigt att komma ut mitt på dagen och ta del av dygnets ljusa timmar. Att lunchträna är ett perfekt sätt att få träningen gjord mitt på dagen, så du kan ägna dig åt något annat när arbetsdagen är slut.

När vi jobbar hemma är det skönt att få ett avbrott hemifrån, antingen i form av en promenad eller med ett träningspass. I WW-appen hittar du flera roliga pass som du kan kombinera din promenad med.

Vi ger dig fem peppiga anledningar till att börja lunchträna:

1. Du blir piggare

Genom träningen frigörs endorfiner som ger dig en energiboost. På så sätt får du en mer effektiv arbetsdag och även fast det känns tungt att ge sig ut kommer du känna dig mycket piggare efter träningspasset.

2. Du känner dig mindre stressad

Må bra-hormonerna flyger genom kroppen och det som tidigare kändes jobbigt och stressigt kommer kännas lite enklare efter att du fått ett avbrott och dessutom fått svettas en stund.

3. Du får tid för annat på eftermiddagen och kvällen

Det är en härlig känsla att checka av träningen under dagen så du hinner läsa boken som ligger och väntar på sängbordet, ringa en vän eller lyssna på din favoritpodd efter jobbet.

4. Arbetsdagen känns kortare

När du bryter sitta still-mönstret och gör något annat mitt på dagen kommer resten av arbetsdagen gå mycket fortare.

5. Du har mer energi vid lunch än på eftermiddagen

Vi är som mest produktiva ju tidigare vi tränar och om du tränar på lunchen hinner du inte känna dig lika trött som du gör innan träningen på kvällen.

Våra tips!

- Bestäm dig för vilken dag du ska lunchträna och boka in detta i kalendern. Då får du snabbare in rutin på din lunchträning.

- Lägg fram kläderna på morgonen så du enkelt kan hoppa i dem när det är dags.

- Förbered matlåda till dagen du ska träna så du enkelt och snabbt kan få i dig mat efter träningen.

- Skaffa en träningskompis. När ni peppar varandra och hjälps åt att hitta nya pass eller träningsformer blir det ännu roligare.

Du hittar flera härliga träningspass för hela kroppen i WW-appen och på vår webbsida.

PersonligaPoints™ - Nu 0 kr första månaden!

Medlemskap:
Digital

Bra om du vill: göra din hälsoresa på egen hand.
Du får: vår prisbelönta app som ger dig verktygen du behöver för att lyckas.

Loading...
Medlemskap:
Coach + Digital
Bra om du vill: få stöd och motivation av en coach.

Du får: coaching av våra peppande coacher, personlig vägning och möjlighet att delt i både fysiska och livesända workshops med andra medlemmar.

Medlemskap:
Digital

Bra om du vill: göra din hälsoresa på egen hand.
Du får: vår prisbelönta app som ger dig verktygen du behöver för att lyckas.

Loading...
Medlemskap:
Coach + Digital
Bra om du vill: få stöd och motivation av en coach.

Du får: coaching av våra peppande coacher, personlig vägning och möjlighet att delt i både fysiska och livesända workshops med andra medlemmar.