Blogg

6 goda vanor - fake it til you are it!

För att skapa nya goda vanor krävs det att du upprepar något ett antal gånger. När du gjort något tillräckligt många gånger kommer du inte tänka på att du gör det, det bara sker naturligt. Dessutom brukar en god vana skapa fler goda vanor. Börja med en liten förändring så ska du se att du blir inspirerad till fler. Oavsett situation finns det alltid bättre och sämre val. Försök att alltid välja det bättre, inte komma med ursäkter och att alltid vara konsekvent – helt plötsligt är du en person med goda vanor. Alltså - fake it til you are it!

6 goda vanor

1. Håll dig till en portion, vill du sedan ha mer, välj grönsaker.

2. Börja med att fylla halva tallriken med grönsaker så får resten mindre plats.

3. Ha alltid en frukt eller något annat mindre mellanmål i väskan så slipper du göra val på tom mage.

4. Ibland kan du inte själv bestämma portionsstorlek, då är det ok att inte äta upp allt.

5. Gör en bra veckomeny och håll dig till den.

6. Välj alltid trapporna. Vänta inte på att motivationen ska komma, just do it!

Låt dig inspireras av studenten Isabelle som beslöt sig för att investera i hälsan och äntligen har hittat en balans som fungerar såväl i studentlivet som sambolivet. Vi har nyligen börjat ett samarbete med Mecenat som ger alla studenter 30% rabatt på medlemskap – läs mer här

Ha det så bra!

/Maria