Framgångshistorier

Små förändringar gav stora resultat

Paulina, -22,8 kg

– Det har blivit min vardag och jag tycker inte att jag gör några uppoffringar, säger Paulina.  

Paulina hade provat en rad olika dieter innan hon gav ViktVäktarna ett försök. Det visade sig att viktminskning inte alls behöver vara så komplicerat.  

Vändpunkten

Droppen var nådd när Paulina förra sommaren inte kom i sina kläder.

– Det vällde över och jag kände mig inte bekväm. En kollega hade gått ner en massa kilon med ViktVäktarna så jag tänkte att om det fungerar för henne så måste det fungera för mig. Jag har provat en massa olika dieter men inget som jag lyckats hålla mer än 2-3 veckor.

 

Små förändringar

Hos ViktVäktarna lär man sig att äta smart och viktminskningen behöver inte vara en så stor uppoffring.

– Det bästa med ViktVäktarna är att man får äta allt. Det behöver inte vara svårare än så! Jag unnar mig saker hela tiden. Skillnaden är att jag gör smartare val. När jag äter ute går det lika bra med mos istället för pommes och ska jag äta glass tar jag hellre en isglass. Det är helt enkelt inte värt det! Tack vare att jag har valt sockerfria produkter har dessutom mitt sockersug minskat. 

Paulina har hållit koll på värdena med appen och insåg ganska fort att portionerna var för stora.

– Jag äter samma mat men mindre portioner. Det blir också mer frukt och grönsaker nu.

Nyckeln att väga sig

När Paulina började på ViktVäktarna fick hon även med sig sin granne så de har samåkt till alla möten.

– Hade jag inte haft henne vet jag inte om jag hade klarat det. De sista kilona gick trögt och då var det tur att min granne såg till att jag åkte och vägde mig ändå.

Paulina tror att nyckeln är att man går och väger sig varje vecka.

– Det är ju pinsamt om man inte har gått ner. Men det är också viktigt att ändå gå och väga sig för det går inte alltid som man har tänkt sig.

Målet uppnått

– Mitt mål var att komma i min kläder igen och det gör jag. Vissa är till om med för stora så det har blivit en del nya kläder också. Jag mår så mycket bättre nu och tycker om mig själv. Innan ville jag inte ens se mig själv i spegeln.

Innan Paulina gick med i ViktVäktarna tränade hon redan gympa ett par gånger i veckan men sedan hon gått ner i vikt har hon även börjat springa.

– Det går väldigt mycket lättare nu. Det är många extrakilon som jag har släpat runt på.

Små förändringar gav stora resultat

Paulinas tips

  • Ge inte upp! Förbered dig på att det kommer gå upp och ner.
  • Anpassa kostprogrammet och viktminskningen till din egen vardag. Vad fungerar för dig?
  • Hitta motivationen. Gör något roligt när du har gått ner till exempel 3 kg.